Péče o motocykl
Ustájení
Pořízení motorky je v životě mnohdy dost radostná událost, protože s ní následně můžete svobodně brázdit po našich silnicích, jak se Vám zachce a užívat si přitom odpor větru, což společně s nutností pracovat s vlastní váhou v automobilu jen tak nezažijete. Na druhou stranu to má i svá úskalí, kterým je například počasí. Přeci jen jezdit v zimě, když mrzne a nejsou úplně dobré podmínky není jen tak. Sice výrobci poskytují u svých strojů vyhřívání třeba sedla a rukojetí, ovšem i tak je to pro zdraví náročnější.
Proto je lepší využít jiného prostředku a svůj stroj řádně zazimovat, abyste si jej na jaře mohli začít zase naplno užívat. Mít kde motocykl uschovat se však hodí i během sezóny, protože je to potřeba pro jeho delší životnost a také jistě nechcete sedat třeba na mokré sedlo po dešti. Když už jej musíte nechávat během sezóny venku, tak to chce dobré zabezpečení proti krádeži i počasí třeba kvalitní plachtou.
Údržba
Každý motorový stroj potřebuje pravidelný servis, jinak by šťastně mnoho kilometrů nenajel. Také je dost velký rozdíl, zda se jedná o 2T či 4T. Dvoutakt je obecně jednodušší stroj a často se využívá třeba pro jízdu k terénu, ovšem je potřeba přimazávat palivo benzínem a mnohdy je u něj při vyšší zátěži výraznější spotřeba. Také bývá po větší porci kilometrů potřeba větší servis, kdy se bude provádět výbrus i výměna pístu. Je tedy na zvážení, kterou variantu zvolit.
U obou však počítejte s tím, že je potřeba provádět servis předepsaný výrobcem, abyste předešli zbytečným problémům a stroj mohl dělat radost a zvládat i ostřejší režim jízdy. Řadu věcí můžete zvládnout sami a s těmi složitějšími je dobré jezdit do servisu, kde se na tyto dvoukolé motorové dopravní prostředky specializují. Při nákupu staršího stroje je dobré řádně jej zkontrolovat, abyste měli jistotu, že jej předchozí majitel nezanedbával a dát jej znovu do pěkného stavu nestálo spoustu peněz.